Sayfalar

18 Ağustos 2013 Pazar

Sarp'ta Kuyruk Çilesi

Tatilini Karadeniz'de geçirenlerin çoğunluğu Gürcistan'ın Batum kentini ziyaret eder. Batum'u ziyaret etmek neredeyse bir gelenektir.
Nüfus cüzdanı ile kolayca Gürcistan'a geçmek tatilciler tarafından artık kanıksandı.
Trabzon, Rize ve Artvin'deki Türk vatandaşlar her hafta soluğu burada alıyor. Bölge halkının Batum'daki kumarhanelerde oyun oynadığı, tüm kazançlarını burada kaybettiği belirtiliyor. Bu açıdan bakıldığında Batum'a geçişlerin kısıtlanması savunuluyor.
Bu geleneğe uyarak hem çok övülen Batum'u görmek, hem de alış veriş yapmak amacıyla, bayram sonrası Sarp Sınır Kapısı'na doğru yola çıktık.
Otomobil ile Görele'den Artvin ilindeki Sarp Sınır Kapısı'na yaklaşık 2.5 saatte ulaştık. Buraya kadar herşey olağandı.
Ancak, Sarp Sınır Kapısı'nda karşılaştığımız uzun araç kuyruğu şok etkisi yarattı. Özellikle TIR ve otomobilleriyle gelenlerin oluşturduğu kuyruk, abartmasız 5 kilometreyi aşıyordu.
Bir de buna harç ve polis kontrol noktasındaki kuyrukları eklediğinizde ortaya ürkütücü bir manzara çıkıyordu.
Gürcistan'ın yaz dönemi ile birlikte artan turizm potansiyelini gerekçe göstererek, oluşan araç yoğunluğunu azaltmak amacıyla TIR geçişlerine getirdiği sınırlama, uzun kuyruklara neden oluyordu.
5 kilometreyi aşan yaklaşık bin 500 araçlık TIR kuyruğunun oluştuğu kapıda günlerdir bekleyen sürücüler, otomobillerinin içinde kuyrukta bekleyen insanlar, yakıcı Güneşin altında adeta kavruluyor, uzun kuyruklara isyan ediyordu.
Karadeniz'in nemli havasında sıranın gelmesini bekleyen insanlar, ancak 4-5 saatlik bir bekleyişin ardından Gürcistan'a ulaşabildiler.
Türk polisinin hızlı çalışması ve sevecen yaklaşımına karşılık, Gürcistan polisinin kuyrukları görmezden gelerek, giriş yapanların fotoğraflarını çekmesi, işlemleri ağırdan yapması, azarlaması insanları çıldırma noktasına getirdi.
Tüm bu zorluklara karşın, saat 12'de geldiğimiz Sarp Sınır Kapısı'ndan 4 saatlik bir bekleyişin ardından 16.00'da Batum'a doğru yol alabildik. Batum'a vardığımızda ise Güneş batmaya hazırlanıyordu.
Batum bahsedildiği, övüldüğü kadar görülesi bir kent. Özellikle eski Sovyetler Birliği döneminden kalan tarihi binalar ve Türk firmalarının yapımını üstlendiği otel inşaatları Batum'a görsel bir zenginlik katıyor.
Bu arada özellikle elektronik cihazlar ile akaryakıtın Türkiye'ye göre ucuz olduğunu da belirtelim.
Eğer Sarp Sınır Kapısı'nda oluşabilecek uzun kuyrukları umursamazsanız, buyrun Batum'a. Ya da kuyrukların olmadığı kış mevsiminde gidin.
Türkiye'nin Gürcistan üzerinden Kafkas ülkelerine açılan kapısı konumundaki Sarp Sınır Kapısı'nda 5 kilometreyi aşkın oluşan kuyruk çilesinin bitmesi için gereken önlemler Gürcü yetkililerle görüşülerek hayata geçirilmeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder